A Dice boszorkánykonyhája újra kisütött számunkra valamit. A Bad Company 2 igen szépen szerepelt a boltokban és a kritikusok előtt is, a Battlefield harmadik epizódját pedig már tűkön ülve várjuk. A köztes időben az EA fejesei úgy gondolták, hogy kellene valami új bevételi forrás. Az eredmény egy mikrotranzakciós fps lett, ami a BF sorozat második epizódjára épült. Nem ez az első ingyenes játéka a cégnek, a Battlefield Heroes szintén hasonló módon működött, bár annak a stílusa sokkal könnyedebb, rajzfilmesebb lett. Nos a Play4free ennél sokkal komolyabban szeretné venni magát.
 
 
Telepítés, első lépések
 
A program telepítéséhez el kell látogatnunk a hivatalos weboldalra. Regisztráció után már ránthatjuk is le a produktumot. (Ha van már EA accountunk akkor nem kell vesződni a dologgal.) A Quake Live-hoz hasonlóan a játékot a weboldalon keresztül a play now feliratra rábökve indíthatjuk. Az oldal jól megszerkesztett, már első körben is jól átlátható. Az egyik legjobb tulajdonsága, hogy folyamatosan nyomon követi barátaink állapotát. Nem kell elindítani a programot, hogy lássuk őket. Elég egy pillantás, és máris látjuk az aktuális állapotot.
 
 
Első lépésünk a karakter generálása lesz. Összesen négy kasztból választhatunk. Az eredeti BF2-höz képest történtek változások: a programozók inkább a Bad Company 2 osztályait vitték át a játékba, így hát a felcser kapta meg a nehéz géppuskákat. Ezt a döntést amúgy nem értem. Mit keres egy egészségügyis kezében egy ekkora mordály? A assultot és a support classt összevonták, ők rohangálnak a hagyományos rohampuskákkal, és a lőszer utánpótlás is az ő felelősségük. A mesterlövész és a műszaki katona maradt a régi feladatkörénél. Válasszunk bölcsen karaktert. Ingyen csupán két katonát nevelhetünk. Ha a teljes választékot igénybe szeretnénk venni, akkor bizony fizetnünk kell érte. Katonáink a harcok során folyamatosan fejlődnek. Szintlépések során hasznos pontokat oszthatunk el. Érdekes dolognak találtam például, hogy kezdő karakter nem is tud gránátot dobni. Nem csak helikopter vezetését, de a gránát hajigálást is meg kell tanulni. Úgy tűnik, az alapkiképzés meglehetősen hiányos volt. Krumplinyomót még én is dobhattam sorkatonaság alatt.
 
Dicső bakánk fegyverzetét és külső megjelenését teljesen személyre szabhatjuk, ennek csak pénztárcánk szabhat határt. Két típusú pénz van forgalomban a játékban. Az egyik az ezüst tallér, melyet a harcok során zsoldként kapunk. Ebből folyamatos az utánpótlás: ha valaki sokat játszik, szép készletre tehet szert. Ebből a pénzből bérelhetünk magunknak fegyvereket. Ugyebár az alap cuccok ingyenesek, de ha nem akarunk versenyhátrányból indulni, úgy jobb fegyverek kellenek. Nos az ingyenes lehetőség ugyebár a bérlés. Ha sokat játszunk, telik is rá a zsoldunkból. A választék azonban meglehetősen szűkös a bérlemények terén. A másik lehetőség, hogy valódi pénzért vásárolunk arany pénzeket. Nos ha áldozunk rá, akkor fegyverből és egyéb kiegészítőből elég szépen bevásárolhatunk. Lehetőségünk lesz véglegesen megvásárolni a felszerelést, nem csak pár napra. A fegyvereken túl személyre is szabhatjuk a karakterünket. Különböző sisakokat, golyóálló mellényeket is beszerezhetünk aranyunkból, így a csatatéren is egyedi látványt, de tulajdonképpen kiváló célpontot nyújhatunk. Nincs is csábítóbb célpont annál, ha valaki kitűnik a tömegből. 
 
 
A A A A A harcok a játék jelenlegi állapotában három már jól ismert térképen dúlnak. BF2 veteránoknak nem kell bemutatni a Strike at Karkand, Sharqi Peninsula és a Gulf of Oman csatatereket. Az első kettő a városi harcra koncentrál, míg az utóbbi egy amerikai partraszállási kisérletet harcolhatunk végig. A térképekhez minimális mértékben nyúltak hozzá a fejlesztők. Néhol betettek pár plussz létrát, pallót, így a rutinból játszó BF2 veteránoknak is okozhat némi meglepetést. Két harcoló fél közül választhatunk (orosz-amerikai), de igazából nagyon nagy különbség a mezei bokorugrók között nincs. Kicsit eltér persze az egyenruha, de a fegyvereket amúgy is magunk választjuk. Járművek terén természetesen több az eltérés. Lehetőségünk lesz vezetni terepjárót, pszh-t, harckocsit, több féle helikoptert, és vadászbombázót is. 
 
 
 
A P4F hozza az elődök hangulatát, az ember igen könnyen bele tud veszni a játék sűrűjébe, főleg akkor ha a haverokkal játszik, és folyamatos audió kapcsolat (pl. Team Speak) van a csapattagok között. A játék pörgős, akciódús, és ha az embernek nincsenek túlzottan nagy igényei, még ingyenes is. Viszont akadnak negatív dolgok is jócskán. A BF2 anno azzal emelkedett ki a konkurenciája közül, hogy egy remek squad rendszert raktak bele, így a barátok, mint rajokba tömörülő játékosok sokkal hatékonyabban érhették el céljukat. Na, ezt a rendszert úgy, ahogy van szétbombázták - valószínű, hogy nem fért bele egy könnyed netes lövöldözős játékba. Így viszont sokkal macerásabb megtalálni az ismerőseinket a csatatéren. Részemről ez fekete pontnak minősül. Ha meghalunk, két lehetőségünk van. Újraéledünk a biztonságos bázison, és megkaparintjuk az ott parkoló járművek valamelyikét, vagy a csatatéren kelünk fel. Itt is visszalépést tapasztalunk a nagy elődhöz képest. Kiválaszthattuk régen, hogy melyik zászlónál szállunk újra harcba, így oda mehetett az ember, ahol éppen nagyobb szükség van rá. Így viszont szerencsételen bakának még azt is ki kell találnia, hogy éppen hol van. Nem ritka az az eset, hogy néhány jól felszerelt ellenséges bokorugró elé vagy mögé kerülünk. Ez utóbbi persze szerencsésebb, de az első lehetőség a gyakoribb. Piros pont jár  ellenben azért, hogy a játék nem csak a gyilkolást díjazza, így a körök végén látható ponttáblázaton nem az egyszerű vérpistikék szerepelnek az élen. Egy ölésért 50 pont jár, egy zászló foglalásért viszont 200. Egy orvossal pl. pillanatok alatt ipari mennyiségű pontot szerezhetünk, csak annyit kell tenni, hogy egészségügyi csomagokkal látjuk el harcoló csapatainkat. Illetve ha valaki halálos találatot kap, élesszük újra őket. Így előtérbe kerül a csapatjáték.
 
 
 
Nagy fekete pont jár viszont azért a részemről, hogy nem lehet felvenni az elhullott katonák fegyverét. Tisztában vagyok persze azzal is, hogy miért: egyszerű üzleti érdek, elvégre ha meg tudom szerezni a puskát egy hullától, akkor nem fogom megvásárolni. Így kényszerítik rá az embereket a vásárlásra. Azt viszont elfelejtik, hogy ha kezembe kerülne egy nagyon tuti stukker, akkor talán meg is venném. Máskor is kellemetlen tud lenni a dolog. Ha az ellenfél járművel támad, akkor nem nagyon tudunk vele mit kezdeni egyszerű szanitécként. Hozzávághatjuk persze a kézigránátunkat, de kb. ennyi. Ha nincs a közelben tankelhárító gyalogos, vagy telepített rakéta, sanszunk sincs. RIP. A fegyverek fizikája viszont érdekes. LMG-vel elég csak a ravaszt húzni. Visszarúgás meg egyebek sehol. Elég ha célzunk, és ontjuk az ólmot a galád ellenre. Ez így ebben a formában nem túl reális.
 
A program motorja megegyezik a Battlefield 2-ben és 2142-en megismerttel. Némileg persze butítva. Szerintem a BF2 nagyságrenddel jobban nézett ki a maga idejében, de elismerem, hogy optimalizálni kellett a játékot, így szinte minden vason rendesen elfut. Akár még munkaidőben való munkakerülésre is alkalmas a játék. A megjelenést ne is hasonlítsuk össze egy Crysis vagy egy Bad Company 2-vel. Nem egy kategróira, de nem is kíván versenybe szállni a program ezért a címért.
 
 
Húzd meg ereszd meg
 
Mint mondtam, a program első nekifutásra ingyenes, ami meglehetősen jól hangzik, hisz szeretjük az ingyen dolgokat. Minél mélyebbre ássuk magunkat a játékban, rá kell hogy jöjjünk, bizony az EA pénzt akar keresni rajtunk. Ha komolyan gondoljuk a játékot, költeni fogunk. Nem is keveset... Olyan mint bármely mikrotranzakciós: aki fizet, előnyben van másokkal szemben. Persze ez inkább hosszútávon fog érződni. Jelenleg még rengeteg a kezdő játékos, az erőviszonyok még kiegyenlítettek. Az csak később derül majd ki, hogy az EA hogyan egyensúlyozza ki a játékot fizető és ingyenes userek között. 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyuszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr982917012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása