Idén márciusban kibővül a Battlefield sorozat. A PC-s játékosok a Bad Company első részéről lemaradtak, szerencsére a második rész kiadásában már látott fantáziát az EA. Battlefield 2 rajongóként, igen komoly elvárásaim vannak a játékkal szemben. A cikk a beta verzió alapján készült. 
 
Hogy mik voltak az elvárásaim? Hozza a régi játékok hangulatát, és egyúttal ne majmolja a COD-ot. Sok vezethető jármű, lehessen repkedni. Viszont ha kedvem szottyan, akkor csak és kizárólag gyalogos harcra specializálódott szerveren játszani, régi szép infantry-s Strike at Karkand emlékére.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A beta nem nyújt sokat, és mégis eleget. Csak egyetlen csatateret, (Port Valdez) és egy játékmódot (Rush) kapunk. Single player részbe betekintést ezúttal nem kapunk. A csatatéren a támadó fél feladata, adott célok elpusztítása. A védőknek természetesen ezek megvédése. Ha a támadók sikeresen elpusztítják a két célpontjukat, újabb terület nyílik meg a harcoló alakulatok előtt, és folytatódhat a móka.
 
Első látásra meglepődtem, hogy a harcoló felek alig különböznek egymástól. Kinézetre igen, de az alap fegyverek teljesen megegyeznek. Ez számomra kissé meglepő volt. Tehát gyakorlatilag mindegy, hogy amerikai vagy orosz oldalon harcolsz. Az induló felszerelés azonos. Gyanítom, a programozók úgy gondolták, úgyis mindenki a saját felszerelésével fog harcolni. Nem vesződtek a „nemzeti” felszelésekkel. Ebben van valami, nekem viszont némi hiányérzetem volt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A Battlefield második epizódjához képest eggyel kevesebb kaszt közül választhatunk. A support kaszt beleolvadt a mezei assault-ba. Lássuk hát a típusokat.
 
Assault: A hagyományos támadó gyalogos. Jól felszerelt rohampuskával és puskagránáttal. Képes tárai lőszerkészletét pótolni. Ők a tipikus közelharc karakterek. Az alap AEK-971 típusú rohampuska nekem nagyon nem jött be. XM8 P a következő „unlock”. Ezzel már teljesen meg vagyok elégedve.
 
Engineer: A mérnök. A járművek megmentői, az ellenség rémei. Ők rendelkeznek a megfelelő nehézfegyverzettel, páncélosok, pszh-k semlegesítésére. Kezdetben sima rpg-vel lövöldöznek később hatékonyabb eszközök is a kezükbe kerülnek. Képesek aknákat is lerakni, melyek speciális idegen-barát felismerővel vannak ellátva, megelőzve a véletlen baleseteket. Önvédelemre könnyű fegyverzettel vannak ellátva. Saját járművek javítását is ők végzik. Illetve a kedvencem: képesek lyukakat fúrni a falba, lőrésként használva azt.
 
Medic: Fontos tagjai a csapatnak, ők a felcserek. Képesek elesett társaikat visszahozni a túlvilágról defibrillátoruk segítségével (ha elég gyorsak). Számomra kissé meglepő módon a programozók nehézfegyvereket adtak a kezükbe. Ők örökölték az egykori support kaszt fegyvereit. PKM, M-60 számomra kissé idegen egy orvostól. Elsősegély csomagjaival képes gyógyítani sérült társait is.
 
Recon: Hívjuk őket a nevükön bátran. Ők képviselik a mesterlövész osztályt. Messziről, alattomosan lövöldöznek. Messziről halálosak, közelről már védtelenebbek. Minden komolyabb csapatban kell lennie egy vagy kettő példánynak a siker érdekében. A beta-ban viszont minden vérpistike ezt a kasztot választotta… Valahogy nem értem, mi az élvezet abban, hogy egész végig egy dombtetőn ülnek és lövöldöznek. Ha egy-két ember csinálja ezt oké, kap az ember némi támogatást. Elvégre az ellen nem érzi biztonságban magát nyílt terepen. Viszont ha a játékosok fele csak ezt csinálja, az némileg elrontja a játékélményt. Támadó részről azért, mert kevesen vannak a tényleges feladatra. A védők meg hamar rájönnek, hogy ha biztos helyen vannak és nem nyújtanak célpontot, lazán levadásszák azt a pár embert, aki támadná a célpontot. Ez így nem buli.
 
A játék sava-borsa akkor érezhető igazán, ha igazi csapatmunka zajlik a harcmezőn. Ramboként nem igazán lehet érvényesülni. Biztos akad olyan ember, aki ezzel az állításommal nem ért egyet. Az igazi, ha egy raj szorosan együttműködik. Már azzal, ha szorosan együtt mozognak, puszta tűzerejükkel le tudják gyűrni a szóló ellenfeleket. A másik előnye, hogy a csapattagok újra tudnak éledni társaik mellett (respawn). Így ha akad egy túlélő is a csapatból, igen hamar újra tudnak szerveződni. Ez a rendszer nekem még nem tetszik. Jobb volt szerintem az a megoldás, hogy a csak a leaderre lehet újjászületni. Kicsit hiányzik a parancsnoki szerep. Az emberek néha csak birkaként közlekednek, nem lenne rossz egy ember, aki utasításaival összefogja a népet. (BF2-ben erre volt lehetőség)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A program egyik legreklámozottabb újdonsága a teljesen lerombolható környezet. Kissé szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, viszont nagyon bejön a dolog. Szinte bármi porig rombolható a pályán. Ezúttal az ember már nincs biztonságban egy épület mélyén. Csak a kellő tűzerőt kell bevetni, és az épület megszűnhet létezni. Személy szerint ezt az újítást főleg ajtók nyitására használom. Elvégre a bejáratot általában figyelik, de újat bármikor lehet robbantani :) Zseniális a rombolhatóság, a konkurens COD-ban ilyet nem látni. Egy elhúzódóbb csatározásnál a gyalogosok által használható fedezékek mennyisége minimálisra redukálódhat. Néha esküszöm jól jönne egy gyalásó, áshatnánk egy lövészárkot :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A beta-ban a szerver keresésnek még fejlődnie kell. Sajnos még nem jelzi ki a szerverek ping-jét, így az ember némileg vakon csatlakozik rájuk. Lehetőség szerint ne tengerentúliakat válasszunk. A hazai fórumokon általában angliai szervereket javasolnak. Nekem személy szerint egy svájci is bejött. Minél közelebbi annál jobb. Szép gépigénye van a játéknak, meg kell hagyni. Konfigurációmon (4850 X2 240 4 giga ram Win7) közepes beállítások mellett jól futott a játék. Bízom benne, hogy a végleges játék már jobban optimalizált lesz.
 
A várható gépigény

Minimum System Requirements
OS: Windows XP
Processor: Core 2 DUO @ 2 GHz
Memory: 2 GB
Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version
Video Memory: 256 MB (NVIDIA GeForce 7800GT/ATI X1900)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c

Recommended System Requirements
OS: Windows Vista/7
Processor: Any Quadcore Processor
Memory: 2 GB
Hard Drive: 15 GB for Digital Version, 10 GB for Disc Version
Video Memory: 512 MB (NVIDIA GeForce GTX 260)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 10
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyuszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr731754190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása