Dragon Age: Origins
2010.01.14. 10:35
A jó munkához idő kell. Elsőnek a programról 2004-ben hallottunk az E3-on. 5 év hosszú idő a játékiparban, a rajongói várakozás meg csak nőttek. 2009 végén végül kijött a játék. Be kell vallanom nem csalódtam a BioWare-ben. Ismét letettek egy olyan programot az asztalra, amit a rajongók még évekig játszani fognak és emlegetni. Az előd igen magasra emelte a mércét. A Baldurs Gate szériát máig sokan az etalonnak tartják. Utódja a Dragon Age: Origins nem véletlenül lett a játék 2009-ben több szavazás szerint is az év RPG-je. Aki Diablo szerű hack and slash játékra számít, az ne is olvasson tovább. Ez egy vérbeli RPG.
A BioWare most egy teljesen új univerzumot alkotott. Új világ, történelem, fajok. Tehát aki viszont szerette volna látni kedvenc Baldurs Gate-es karakterét, az némileg csalódni fog. Ez egy új világ, kötöttségektől mentes, így a forgatókönyv írók szabad kezet kaptak. Az alaptörténet igen egyszerű. Az emberiség (és persze minden más faj) régi ellenségei visszatérnek, hogy elpusztítsanak mindent. A Szürke kamarások feladata évszázadok óta az, hogy felvegye a harcot az ellenséggel. A király tudott a közelgő veszedelemről, ezért összegyüjtötte erőit. A csatát a Szürke kamarások vezették. Azonban árulás törént, így szinte mindenki odaveszett a harcmezőn, köztük a király is. Így hősünkre maradt az a megtisztelő feladat, hogy szembeszálljon a veszedelemmel, és megoldja a trón utódlásának problémáját. Természetesen ez még csak a jéghegy csúcsa...
RPG-hez méltóan igen nagy mozgásterünk van karakterünk megalkotásában. Lehetünk ember, elf, vagy törpe. Harcos, szerencsevadász esetleg mágus. Hősünk fizimiskájának megalkotásával órákat el lehet szöszölni. Barátnőm igen nagy lelkesedéssel próbálta arcberendezésemet átültetni a játékba. Az eredmény egész pofás lett :) Minden faj, illetve szakma saját háttértörténettel rendelkezik. Van itt otthonából elűzött nemes, tolvaj, városi elf. Ez az egész játék során el fog minket kisérni. Ha elf vagyunk akkor kissé zavarban lesznek az emberek, hisz az elfek alsóbbrendűek a társadalomban. Ha női karakterünk van szintén változik a felállás. Érdemes mindenkit kipróbálni.
-íme ez lennék én-
A várható játékidő nem átlagos. 50-60 óra egy átlagos végigjátszás. Valljuk be ez mostanában nem túlzottan jellemző. Dicséret érte!
A programozók természetesen nem dobták teljesen kukába azt amit a nemes elődökben már bevált. Hősünk nem egyedül szál szembe a veszedelemmel. Kalandjaink során többen is csatlakoznak hozzánk. Lesz egy kissé egyszerű lovagunk, egy mindenkinek beszólogató varázsló, szexmániás elf, csendes hústorony, alkesz törpe.... Mindenkinek saját háttértörténete van, igen komolyan összerakva. Egyszerre azonban csak négyen mehetünk kalandozni, a törpiek a táborunkban malmoznak. Fontos figyelni embereink lelki világára. Amennyiben szeretnek minket új küldetéseket adhatnak. Így jobban megismerjük hátterüket, nem utolsó sorban új képességekre is szert tesznek, ha jók vagyunk náluk. Ezt beszélgetésekkel érhetjük el, ajándékokkal halmozhatjuk el őket. Végül de nem utolsó sorban játék béli döntéseinket is véleményezik táraink. Teszem azt ha egy csókot kérünk egy megmentett nőtől, akkor a csajok kiakandak, a férfiak megveregetik a vállunkat. Ha ügyesek vagyunk egy társunkkal össze is tudunk melegedni. ( ha akarjuk akkor szó szerint) A történetben igen nagy döntési szabadságot kapunk. Egy adott szituációban több megoldás is létezik. Kidumáljuk magunkat, megfenyegetjük az ellent, esetleg szétcsapunk köztük. Komolyabb morális döntéseket is meg kell hozunk később, mely mind hatással lesz a végkimenetelre. Órákig lehet szöszölni a háttértörténet tanulmányozásával. Ha alapos munkát végzünk kutatásaink során, megismerjük a fajok történetét, hitvilágát, meséit. Hihetetlen mennyiségű háttér lett megalkotva, látszik hogy hosszútávra terveznek.
A harcrendszer egyszerű és zseniális. 2 lehetőségünk van arra, hogy kövessük az eseményeket. Egy nézd a hátad nézet, illetve egy taktikai kamera. Harc közben bármikor leállíthatjuk a játékot (space), hogy utasítássokkal lássuk el embereinket. Illetve a taktikai menüben automatizálhatjuk is mozgásaikat. Pl ha a varázslónkat éppen üti valami rosszarcú ellenség, a harcosunk azon nyomban siessen a segítségére. Természetesen nehezebb szinten jobb ha mindent mi irányítunk a hatékonyság jegyében. A programozók ellenségről is gondoskodtak szép számmal. Mezei fosztogatók, vármágusok, éjfattyak, ogárok, sárkányok minden méretben. Ha egy sárkánnyal találkozunk érdemes velük megküzdeni. Elvégre a dicsőség és a haza mindenek felett! Illetve a belőlük kinyerhető sárkánypikkely, mivel a legjobb vértek készíthetők belőlük a fővárosban :)
Essék egy pár szó a grafikáról. A mai világban sokan fanyalognának, hogy ennél már többre is képes a technika. Szerintem azonban tökéletes. A pácélok szépen kidolgozottak, a karakterek arcjátéka is megfelelő a párbeszédek alatt. A táj megfelelően kidolgozott. Konfigurációmon tökéletesen futott a program. (2.8 AMD X2, 4 giga ram, HD4850, Win7 64bit) Egy apró bosszantó dologgal találkoztam, a játék néhány óra után már nagyon tud szenvedni a töltő képernyőn. Ilyenkor érdemes újraindítani a masinát.
Mivel a BioWare is tudja, hogy megalkották a következő aranytojást tojó tyúkjukat, így nem csoda, hogy jönnek szépen a kiegészítők.
DLC lista (ezek pár dollárért vagy euróért letölthető mini kiegek)
-Stone Prisoner: Egy rövidebb küldetés után, besorozhatunk egy golemet csapatunkba. Pala igen hasznos tud lenni, ha másra nem hát élő faltörő kosnak. Szintén szépen kidolgozott háttértörténettel rendelkezik. Leggyűlöltebb ellenségei a madarak :)
-The Wardens Keep: Feladatunk egy régi szürke kamarás erőd visszafoglalása. Véleményem szerint a három DLC közül a legjobb. Az erődöt alaposan megcsinálták, a történet is jó.
-Return to Ostagar: Friss és meleg DLC. Visszatérünk a vesztes csata helyszínére, hogy jó királyunknak megadjuk a megfelelő végtisztességet. (és persze ha már ott van begyüjtsük fényes páncélját, elvégre senki nem dolgozik ingyen) Nagyon vártam, de kissé csalódás volt a helyszín. Mivel egy régebbi térkép újrahasznosítása, csak egy kissé kopottabbá tették. Elvégre már nem mi, hanem az éjfattyak lakják. Alapjában véve nem rossz, csak többet vártam.
Hagyományos kiegészítővel is készülnek a BioWare-es fiúk. A Dragon Age: Origins Awakening várhatóan márciusban érkezik. (március 16.) 15 órányi extra játékidőt igérnek. Feladatunk egyesíteni a Szürke kamarásokat, mivel ismét adódott némi probléma az éjfattyakkal. Megemelt szinthatár, és új hős indításának lehetőse növeli várhatóan a játékélményt. Meglátjuk...
Most tartok a 3. végigjátszás közepén, és még mindíg adódnak számomra újdonságok. Eddig egy töpre nemessel, pagonyelf nővel, és most egy emberi nemessel küzdök a galád ellennel. Be kell vallanom rég volt, már hogy egy játék végigjátszásnának harmadszor is nekiesetem. Ha bárkinek kérdése van a játékkal kapcsolatban, netán elakadt valahol, annak örömmel segítek. Végül de nem utolsó sorban a program hazánkban magyar nyelvű felirattal jelent meg. Így azok is bátran nekiállhatnak, akiknek nem erősségük az angol nyelv.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.